Hasle Torg bestemte seg i 2019 for å gjøre en rebranding av hele senteret med helt nytt design på alle flater, og en ny nettside.
Når man skal gjøre en så omfattende endring er det viktig å ha riktig person til å ta jobben. Vi kom i kontakt med Frode Sørensen som står bak Frode Design, en utrolig dyktig grafisk designer, art director og en veldig flott fyr.
Etter mange gode forslag, små endringer og konstruktive diskusjoner ble vi enige om hva som kapret Hasle sin identitet på den beste måten.
Navnet Hasle har sin opprinnelse i det norønne “Hasla”, det å merke opp et område (holmgangsplass) med hasselstenger. Dette ble inspirasjonen til det endelige logodesignet. Ideen bak designet er basert på hasselstenger som utgjør en H.
Videre ble det utviklet en fullkommen designprofil, med skrifttyper, fargepalletter, bildebruk og mer.
Resultatet ble et senter med et helt nytt ansikt og en oppgradert moderne personlighet som passer inn i et område som er i stor utvikling.